niedziela, 9 stycznia 2011

Zarobki w Danii

Na jakie zarobki w Danii możemy liczyć? Wpisałem w google hasło "zarobki dania" i wyniki wyszukiwania szczerze mnie zaskoczyły. Dowiedziałem się na przykład, że przeciętne zarobki niewykfalifikowanego pracownika wynoszą średnio 20 000- 30 000 dkk miesięcznie na rękę (10 000- 15 000 zł). I jak tu nie wyjeżdżać do tego kraju?! Niestety prawda jest zgoła inna. Fakt. Niektórzy mogą liczyć na takie zarobki (pogratulować!), ale przeciętne zarobki polskiego pracownika przedstawiają się trochę inaczej, szczególnie w ostatnim czasie, gdy skończyło się preferencyjne traktowanie Polaków, którzy przyjeżdżali do Danii i na dzień dobry dostawali niski, 8% podatek.

Z moich obserwacji zarobki wyglądają następująco (stawki godzionowe):
Pracownik budowlany (często praca na czarno)- 60- 120 dkk na rękę
Pracownik magazynu, w przemyśle, sprzątacz- 105- 150 dkk brutto
Sprzątanie w domach u klienta 70-120 dkk na rękę

2 komentarze:

  1. niestety taka prawda,osoby nowo przyjeżdżające najczęściej mogą liczyć na prace sezonowe za jedyne 60kr, co miesięcznie ledwo co starcza na opłacenie mieszkania(4,000-6,000)i życie...

    OdpowiedzUsuń
  2. To właśnie przez wzgląd na zarobki zdecydowałem się wyjechać i dzięki dobrej agencji hr mam świetną pracę, w profesjonalnym środowisku!

    OdpowiedzUsuń